Zorgeloos Aanspreken-trainingsprogramma
Zorgeloos Aanspreken programma

Online training Zorgeloos Aanspreken

Meld je hieronder aan voor de wachtlijst, zodat je als eerste alle info ontvangt als de deuren open gaan!

Schrijf je hier in

Mariska Wijbenga Purple Leiderschapsontwikkeling

Leer nu hoe het aanspreken van je medewerkers makkelijk wordt, zodat je het op elk moment vol vertrouwen durft te doen en er ’s nachts nooit meer wakker van ligt.

‘Ik heb het zweet echt in mijn handen staan als ik iemand moet aanspreken. Kon het maar een stuk relaxter’

‘Elke keer als ik zo’n pittig gesprek mag voeren, heb ik er slapeloze nachten van. Kon ik me maar zekerder voelen.’

'Ik weet dat ik de confrontatie aan moet gaan, maar ik durf het niet en laat het dan maar gaan. Hoe gaat me dat ooit wel lukken?’

Je wil dat het lekker loopt in je team!

Je wil als ondernemer zorgeloos je bedrijf kunnen leiden. Je wil dat je team je ontzorgt en jij voornamelijk kunt werken in je ‘zone of genius’. Je wil volledig op je team kunnen vertrouwen.


Je wil een fijne sfeer in je team en een goede samenwerking. Je weet dat er zoveel mogelijk is als je met de juiste mensen werkt en zij hun volle potentieel benutten.


Je wil rustig kunnen slapen en weten dat je het onder controle hebt. Je kunt van je team en je bedrijf genieten en ziet juist alle mogelijkheden. De wereld ligt aan jullie voeten.


Maar helaas… voelt dit lang niet altijd zo op dit moment. Er is een medewerker die de kantjes ervan afloopt, er is een medewerker die negativiteit verspreidt en aanzet tot roddelen, er is er een die regelmatig te laat komt en vaak is afspraak geen afspraak. Je irriteert je eraan. Maar je zegt maar niks omdat je de lieve vrede wil bewaren. Of je doet wel een poging om het aan te kaarten maar het mondt dan uit in een ongemakkelijk gesprek. De emoties lopen op. En jij gaat dan weer met buikpijn naar huis. Wat moet je nu?

Mariska Wijbenga


‘Gun jezelf dat je het team hebt staan waar je het liefste mee werkt. Doe het niet voor minder.’

 - Mariska Wijbenga-

  • Je hebt te maken met gedrag wat je niet acceptabel vindt.
  • Je stress en zorgen over bepaalde medewerker(s) wordt steeds groter.
  • Je voelt je onzeker als je een medewerker aanspreekt en zit in een gesprek met klamme handen.
  • Je merkt dat problemen die eerst klein waren, inmiddels veel grotere vormen hebben aangenomen .
  • Je komt vaak niet tot de juiste uitkomst als je iemand aanspreekt en voelt je regelmatig rot na zo'n gesprek.
  • Je hebt geregeld slapeloze nachten.
Live the simple life -Mariska motto

Alles klopt!

Stel je wordt op een ochtend wakker en alles klopt in je team. Het stroomt, er heerst een positieve sfeer, samen maken jullie ideeën beter en er is openheid en vertrouwen. Jouw relatie met je medewerkers is top en ze presteren zoals je verwacht. Het voelt als bevrijding en dit is hoe je wil werken. Het voelt gewoon heerlijk!


Werk aan waar het nu stokt. Het begint namelijk altijd met het juiste team, dat is de basis. Heb je niet de juiste mensen op de juiste plek of functioneren ze niet zoals je wil, dan ben je voornamelijk met problemen en brandjes blussen bezig, En dit blijft zo totdat je die stevige basis hebt staan. Doorbreek het oncomfortabele gevoel en de onzekerheid rondom het aanspreken van je medewerkers. Breng jezelf naar het volgende niveau. Ik beloof je dat je met de juiste handvatten zorgt dat je team altijd staat als een huis.

Een van de dingen die bijna iedere ondernemer lastig vindt, is het aanspreken van een medewerker als hij of zij gedrag laat zien wat je niet acceptabel vindt. Ze hopen dat het goed komt, dat iemand wel bijdraait. Ze bewaren liever de lieve vrede. Ze doen een poging tot aanspreken maar het verzandt in een ditjes en datjes gesprek en daar blijft het dan bij. De boodschap is niet aangekomen. En de medewerker neemt geen verantwoordelijkheid.


Ik weet dat dit moeilijke gesprekken kunnen zijn. Ik heb ze regelmatig gevoerd en doe dat nu nog steeds wanneer het maar nodig is. Ik weet ook wat er gebeurt als je je grenzen laat overschrijden of hoopt dat het gedrag wel bijdraait.

Weg gaat het niet.

Meestal worden de problemen alleen maar groter. Een medewerker zal eerder meer ruimte pakken dan dat hij of zij verandert.


Zonder het (op een goede manier) aanspreken van medewerkers maak je het jezelf erg lastig en je team ook. En weet ook dat het je cultuur negatief beïnvloedt. Je kan dus niet zonder. Maar je doet het toch zeker wel het liefst zo dat je je er zeker bij voelt er geen slapeloze nachten van hebt?


En dat kan!


Spreek vol vertrouwen aan met het juiste resultaat!

Volledig zeker en gerust

In plaats van met klamme handen een gesprek in en eerst maar wat koetjes en kalfjes te bespreken, kom je to the point, ben je zeker van je zaak en zet je je medewerker ‘aan’ om te veranderen.


Verantwoordelijkheid bij de medewerker

Geen wazig gesprek waarbij je je afvraagt of de boodschap is aangekomen. Je medewerker weet duidelijk dat hij of zij in actie moet komen en zijn/haar verantwoordelijkheid moet pakken.


Het juiste resultaat

Nooit meer de aap op jouw schouder, maar duidelijk bij diegene waar hij hoort en heldere afspraken aan het eind van een gesprek.

Duidelijke stappen

Ik help je met duidelijke stappen en handvatten om gesprekken goed voor te bereiden, te voeren en op te volgen, waardoor ze natuurlijk voor je worden met het gewenste effect.


Je team werkt als geoliede machine

Van een negatieve invloed op je gehele team maak je de omslag naar opluchting, vertrouwen en openheid en een sfeer waarin iedereen het beste tot zijn recht komt.


Jij voelt je heerlijk in je bedrijf

Medewerkers ervaar je niet meer als lastig en vermoeiend, maar juist als aanwinst, ontzorging en als mogelijkheid om samen zoveel mooie dingen te bereiken. Je vindt het heerlijk werken in je bedrijf en kan er elke dag van genieten.

'Je krijgt wat je tolereert.

Wat tolereer jij op dit moment wat jou en je bedrijf niet dient?'

- Mariska Wijbenga-

Mariska Coachcall Purple leiderschapsontwikkeling

Creëer rust bij jezelf en reken af

met dat wat je team niet dient!

Zorg dat je altijd je grenzen bewaakt en met je team werkt op een manier die jij graag ziet! Neem met minder geen genoegen. Je maakt het jezelf namelijk moeilijk, je maakt het je team moeilijk, je maakt het je bedrijf moeilijk.


Het mag makkelijk zijn.

Het mag fun en met positieve energie zijn.

Het mag zo zijn, zoals je het altijd graag gewild hebt.


Zorg dat je dit altijd voor elkaar krijgt en houdt!

Het programma 'Zorgeloos Aanspreken'

  • 4 modules
  • Videolessen
  • Oefeningen
  • 1 prachtig werkboek


In de 4 modules komen de volgende thema's aan bod:

1. Waarom en wanneer spreek ik aan?

2. Voorbereiding

3. Het gesprek zelf

4. Hoe je zorgt dat je steeds beter wordt


'Vragen waar ik voor de cursus mee rondliep waren: Hoe ga je om met mensen die geen reactie geven als je ze aanspreekt? Hoe ga je om met mensen die een passief agressieve houding aannemen als je ze aanspreekt? Hoe ga je om met je eigen ongeduld? De training Zorgeloos aanspreken heeft mij duidelijke handvatten gegeven om mijn gesprek voor te bereiden en er doelgericht in te staan. En vooral: de ander te laten werken ipv zelf heel hard te werken. Ik vond het erg fijn om het programma in je eigen tijd te kunnen doen, met een coachingsgesprek als stok achter de deur. En zo'n korte, gerichte cursus werkt voor mij heel goed. Goede focus, directe handvatten en nu toepassen. Het coachingsgesprek vond ik erg fijn. Ook dat we eigenlijk snel tot een onderliggende laag uitkwamen, die niet perse aanspreken is maar er wel invloed op heeft. En ook de bevestiging dat ik het lang zo slecht nog niet doe ;). Ik beveel dit aan aan iedereen die een collega of medewerker aan wil leren spreken op een positieve en duidelijke manier.'


- Bette, Dio Agency -

Zorgeloos Aanspreken online programma

Zorgeloos Aanspreken

Dé online training die zorgt dat je op elk moment vol vertrouwen en met het juiste effect een medewerker durft aan te spreken en er nooit meer slapeloze nachten van hebt.


  • 4 modules
  • videolessen
  • oefeningen
  • 1 prachtig werkboek


Schrijf je nu in voor de wachtlijst en krijg als eerste alle info en een tof aanbod! 


'Ik twijfelde van te voren of ik deze training moest volgen, want aanspreken doe ik al heel lang. Maar deze training heeft me  doen inzien dat je toch echt actie moet ondernemen op gedrag van een ander wat je niet kunt accepteren. En het heeft me met name opgeleverd om dan ook de bal bij de ander leggen. Wat gaat hij/zij er aan doen om dit te veranderen. De training is goed, duidelijk en makkelijk toepasbaar. Ik ben Mariska specifiek dankbaar voor de coachcall. Ik vond het erg prettig om op deze manier de training na te bespreken. Erg persoonlijk! En het probleem wat ik had uitgewerkt gedurende de training en wat we toen bespraken, is inmiddels opgelost.

Ik kan dit aanraden aan iedereen die onbewust nog steeds een beetje moeite heeft met (zorgeloos) aanspreken.'


- Bedrijfsleider, restaurant-

Veelgestelde vragen:


1. Voor wie is dit geschikt?

Voor ondernemers met personeel en alle andere leidinggevenden die het aanspreken op gedrag nog niet altijd even makkelijk vinden, zich er onzeker over voelen, ervan wakker liggen of het aanspreken ontwijken, omdat ze niet weten hoe het goed aan te pakken. Of als je het wel al regelmatig doet, maar de uitkomst niet is wat je wil (het heeft geen tot te weinig effect).


2. Wanneer start ik?

Als de deuren open gaan kan je je aanmelden en kan je gelijk van start.


3. Hoeveel tijd kost het?

In 2-4 uur tijd ben je er doorheen en heb je tegelijkertijd een gesprek voorbereid. Wil je nog oefenen met iemand anders, dan komt dat die tijd er nog bij :-).


4. Hoeveel begeleiding krijg ik?

Je kan het programma zelf doorlopen en ik help je er via het werkboek en alle video’s helemaal doorheen. Mocht je nog vragen hebben, dan kan je die kwijt in de coachcall die je er nu bijkrijgt!


5. Hoe lang krijg ik toegang tot het programma?

Je hebt levenslang toegang tot het programma.

'Dit is zo fijn!

Ik kan er echt even hulp bij gebruiken!'

- Lieke-

'Als dit me makkelijker afgaat...wow...

dan ben ik zo dankbaar!'

- Nicolette-